Community Coins

Jouw vrijwilligerswerk is belangrijk! Hoe mooi zou het zijn om daar ook eens tastbare waardering voor te krijgen? Community Coins kunnen daarvoor zorgen.

Wat zijn Community Coins?

Community Coins zijn digitale munten die je toegekend krijgt voor vrijwilligerswerk. Deze coins maken deel uit van een waarderingssysteem dat de Possible Today Foundation ontwikkelde en samen met Stichting Ik Wil en Fontys  uitprobeert. Zo willen we alle vrijwilligersinspanningen meer stimuleren, meer belonen en beter zichtbaar maken  — voor de vrijwilligers zelf én anderen.

Hoe gebruik je de Community Coins?

Via de website van Community Coins Eindhoven schrijf je je in voor een activiteit naar keuze. Ieder uur dat je daarvoor actief bent, wordt beloond met één Community Coin in je wallet. De inhoud van die wallet wordt bijgehouden in de “blockchain”. Dat is een soort digitaal huishoudboekje waarin precies staat hoeveel uren je al hebt meegeholpen bij Stichting Ik Wil of andere lokale initiatieven. Je zo vergaarde Community Coins kun je vervolgens gebruiken om korting te krijgen bij lokale winkels of om gratis mee te doen aan allerlei activiteiten van Stichting Ik Wil.

Waarom meedoen?

De Community Coins maakt niet alleen de activiteiten van Stichting Ik Wil makkelijker toegankelijk, maar bezorgen je dus ook korting bij lokale winkels en ondernemers. Een derde pluspunt is dat het waarderingssysteem bijhoudt voor welke sociale activiteiten je je inzet. Zo kun je ook een sociaal cv opbouwen waarin allerlei “badges” weergeven waar je allemaal al aan hebt meegedaan.

Begint het enthousiasme bij jou ook al te borrelen? En wil je ook graag gewaardeerd worden voor je vrijwilligerswerk?

Schrijf je dan hier in om mee te doen!