Training Empowerment Stichting Ik Wil

Persoonlijk leiderschap
Hoe mensen hun leven inrichten in onze verharde en individuele samenleving is elke dag een kwestie van bewuste keuzes maken. Deze gemaakte keuzes zeggen meteen iets over jezelf; ze zijn een verlengstuk van je identiteit. Daarnaast worden keuzes niet eenmalig gemaakt, maar dit proces gaat een leven lang door en is daarmee een onafgebroken proces van zelfreflectie. En dat laatste is waar voor veel mensen een probleem ontstaat.

7 stappen naar meer succes en geluk
Empowerment gaat over persoonlijk leiderschap en er wordt in zeven heldere stappen een beweging in gang gezet die je verder zal helpen op je innerlijke en mentale daadkracht te vergroten, op weg naar meer persoonlijk geluk en succes. Wie deze aanpak toepast, leert om op succesvolle wijze de persoonlijke uitdaging met de nieuwe inzichten aan te gaan, in zijn leven en werk. Niet afwachtend en passief, maar actief, met het roer stevig in eigen handen en het vizier gericht op de toekomst die je zelf wenst te scheppen: als regisseur van je eigen leven.

Definitie van empowerment
Letterlijk betekent empowerment: ‘de mens in zijn kracht zetten’. Empowerment geeft antwoorden op de volgende vragen:
Wie zou je willen zijn? Wat wil je bereiken in je leven, in je werk of opleiding? Wat zou je willen doen als je zelf mochten kiezen en ben je toe aan een nieuw persoonlijk avontuur? Waar zit je plafond en wil je die grenzen verleggen? Hoeveel zelfvertrouwen en assertiviteit wil je hebben? Hoe wil je dat andere mensen, vrienden en collega’s op je reageren? Hoeveel energie en kracht wil je voelen? Hoeveel doorzettingsvermogen wil je hebben? Dit alles en nog veel meer komt nu binnen ieders handbereik met het trainingsprogramma empowerment.

Na de training heb je meer inzicht in:
▪ Wie je bent vanuit de gedachte van inspiratie en zelfcreatie.
▪ De rol die je hebt als de Regisseur van je eigen leven.
▪ Nieuwe ideeën om je doelen te beschrijven en te bereiken.
▪ Vaardigheden die je nodig hebt om je idealen nu en in de toekomst waar te maken.
▪ De kracht waar je over beschikt om weerbaar te zijn op momenten wanneer het tegen zit.
▪ Je eigen zelfvertrouwen en positief denken en deze verder ontwikkelen.
▪ Afrekenen met negatief denken en handelen en een positiever houding ontwikkelen.
▪ Interculturele communicatie.

Planning:
Ouders: Een groep ouders met jong volwassen kinderen worden getraind door andere ouders.
Jongeren:         worden getraind door andere jongeren
De tijden en dagen worden bepaald met de trainers.

Voor meer informatie kunt u mailen naar: Leyla.kalender@stichtingikwil.nl